Leva här och nu. Gör vi det?

Har tagit en stund till utbildning idag. Barnen har sportlov denna vecka så det tar lite mer tid än förväntat. Nästa vecka kommer jag att kunna komma igång på riktigt.

Det som är det bästa med uppgifterna är att allt bör göras i vardagen. Något man tänker på eller arbetar med sig själv i vardagliga situtioner.

Just nu handlar mitt arbete om "hur många gånger på dagen längtar jag bort tiden för att komma till en tid längre fram på dagen?"

Det är svårare än man tror att leva i medveten närvaro även under hela ens vakna tillvaro.

Jag behöver verkligen ta tid till det. Jag jobbar på detta tillsammans med mitt andningsankare. Andningen bär vi ju med oss hela livet, det är bra plats att fokusera vid/på när man hamnar i stress eller jäkt eller slentrian.

Säg hur många tror du längtar bort hela sitt liv för att nå fram till det slutliga målet? Livet är ju här och nu. Vi missar ju det om vi skyndar oss bort från det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0