Kvällstid är egentid

Lugnet har börjat lägga sig. Barnen sitter i sängarna och pysslar lite. Snart sover de sött alla tre.

Det här är en av de bästa stunderna på dagen.

Ja visst älskar jag mina barn! Men vårt hem är favoritplats för många barn. Det är inte ovanligt att barnen har sju kompisar här samtidigt. Det blir tio barn i en liten radhustrea. Fast jag tycker om det också. Det ger härligt med liv!

Men nu när alla är i säng, känns lugnet behagligt.

Det är nu Pers och min egentid börjar. Den vårdar vi. Prioriterar vi som livsviktig.

Tända ljus. Nykokt te. Tätt, tätt ihop i soffan. Ser en film eller bara Är en stund.

En meditation till förhållandet, tvåsamheten och kärleken. En ständig påminnelse om hur fantastiskt det är att ha varandra. Få höra ihop. Leva, växa och älska ihop.

Nu ska jag upp och släcka och säga god natt till de små. Innan de hinner somna.

Kommentarer
Postat av: Lina

låter mysigt... men får inte pappa liiiite abstinens?

jag tänker på torrentarna osv..

2009-02-18 @ 21:40:33
URL: http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0