WTC och tandläkarskräck

Tandvärk. Uppsvullen i mun och sluddrar som om jag vore full. Och när jag går omkring utomhus i snölandskapet och slirar både hit och dit ser jag dessutom full ut. Inväntar att socialen ringer på vilken sekund som helst men jag får väl visa dem den halva tanden som nästan sitter kvar långt in i munnen och det svullna tandköttet och hoppas på det bästa.

Annars är livet som det brukar. Familjen är trött och förkyld och jag är också det men ändå full av inspiration och idèer. Skriver för fullt på ett kommande föredrag kring symboler och arketyper. Något som jag har en speciell förkärlek till.

Min D-uppsats för några år sedan handlade om terroristdådet mot World Trade Center och hur detta kan återsbekriva skapelsemyten och hur folket (vi) fortfarande lever precis som efter myterna trots att vårt samhälle är så civiliserat som det är. Japp, så himla såld är jag faktiskt på detta område och nu har jag kommit på att jag kan mata andra med de här galna idéerna dessutom......frågan är om jag kan göra detta och samtidigt hålla åhörarna vakna....men det är värt en chansning:) 

Nu ska jag ut och slira runt i mörkret med ett gäng hundar igen och hoppas på att ingen ser mig.

Ha en trevlig kväll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0