Sista veckan på året

Här märks jullovet tydligt av sovmornarna. Väckte barnen vid halv elva idag. Tänk vad snabbt man kan skaffa sig lata vanor.

Vi har nu gått in på sista veckan på året. Nyåret kommer att gå oss ganska lugnt förbi. Det räcker med förväntan och otåligt väntande för barnen inför jul tänker vi och ska därför inte förbereda dem på nyåret alls i år. Det får bli en dag som de andra. Annars tycker jag att nyårsfirandet är så fascinerande men det beror på att jag är insnöad i Mircea Eliade:) Lite svårt när man läser myt och symbolforskning att se med oberörda ögon på helger och firanden.

Idag funderar jag på att plocka ned julgranen och förändra hörnet där den står till en valpbädd istället. Om nu Signa är med valpar och inte lurar oss med nån slags skendräktighet så beräknas valparna komma i mitten av januari. Innan dess behöver jag bädda den plats som är tänkt åt Signa och hennes valpar så att hon vänjer sig med platsen och gnödar in de rätta dofterna.

Idag står annars inget på att-göra-listan och det passar ju mig riktigt bra eftersom jag har en del som behöver skrivas. Har börjat lite smått men fastnat i formuleringarna en aning. Det gör inte så mycket jag är ju ute i god tid innan det ska vara klart. men det är bra att städa undan en massa nu utifall vi blir valpbefolkade som sagt....

Barnen öser Guitar Hero för fullt brevid mig just nu. jag är också med och spelar ibland men blir så åksjuk av spelet....är det ett ålderstecken?? Annars är spelet riktigt kul men vi kör på den lättaste nivån nu och klarar knappt den så hur vi ska kunna avancera blir en annan fråga. Tack o lov kommer Lina idag och hon har lovat att hjälpa oss lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0