Pulver

I vår familj är det ombytta roller i utseendefixeringen. Det brukar ju vara kvinnan som står för den biten men här hemma är det mannen som är helt såld i skönhetsfixeringen.....Nu har han börjat med pulver.

Inte det där pulvret man blir ovanligt glad av och ser en massa spännande grejer i sin omgivning av, utan ett chokladpulver som rörs ut i vatten och ska ersätta hela den dagliga kosten.....Per såg ingen annan utväg än att börja denna hysteriska bantningskolijox när eljjusspåret förvandlades från löpslinga till skidspår och vågen visade att han gått upp ett helt kilo!!!!

själv blir jag bara extra hungrig av att se hans diet så jag petar i mig en massa onyttigt mest hela tiden.... Tror det är på grund av mitt osunda ätande som jag dragit på mig den förbannade tandvärken.

Slutsats: Pulver är f-n inte bra för varken pulver(miss)brukaren eller dennes omgivning. Alla påverkas och berörs och tar skada på olika sätt. Pulverintagaren TROR förstås att han inte påverkas negativt, men vi i omgivningen hör hur magen skriker och håller oss sömnlösa på nätterna och vi känner oss helt oförmögna att kunna leda honom in på andra vägar. Har man väl börjar med pulver kan man lätt bli ännu mer inskränkt  i utseendehysterin och kilojakten... Nu hoppas vi bara att han snart vaknar upp och kommer till nya insikter.....

Idag är han iaf på resa med jobbet så då får jag chans att kolla mig själv i spegeln innan jag går ut, utan att den är upptagen och jag får hoppa i bakgrunden och försöka få en skymt av mig själv bakom spegelmarodörens rygg!
Har faktiskt valt att duscha dagen till ära:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0