Folkets röst får max vara 2000 ord.....

Insändare får vara max 2000 ord så jag ändrade min o skickade in den igen, den här gången togs den emot MEN man har låtit någon gå in och redigera texten INNAN den publicerades och UTAN att fråga mig????

Frågan som slår mig är: jag förstår om insändare kortas ned för att spara pengar på tryckpappret. Men på nätet kostar det ju ingenting att lägga ut texter på! Vore det inte billigare att låta en anställd kopiera inskickade insändare och klistra in det på hemsidan? De långa får vara där men inte i papperstidningen? Nej istället låter man en anställd arbeta igenom varenda text som kommer in innan de publiceras, det borde ju bli mycket dyrare mitt sätt att se? eller?

För min del försvann hela början som skulle förbinda slutet, tyngdpunkten lades på ett annat ställe än insändarens syfte. För mig känns det som en ren och skär våldtäkt på min text och jag som skrivit under med mitt namn dessutom....utan att själv fått sätta den sista punkten.....

Om tidningen är folkets plats att göra sig hörda, så de slipper stå ute på torget med demonstrationsskyltar varje gång de har något att säga, så borde väl tidningar låta folket få säga vad de vill också? Utan att begränsa dem till 2000 ord.....nej här behövs en förändring, kanske drar jag fram min civil olydnad  utrustning igen och kedjar fast mig på redigerarverkstan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0