Bra idéer eller julgröt med senap?

vart kommer all inspiration ifrån? Jag är liksom de flesta så trött just nu och skyller det på mörkret. Ändå är jag så full av inspiration och nya idèer.

Det ploppar upp en massa tankar som behöver skrivas ner för kommande arrangemang. Jobbar lite här och lite där med tåtar som jag tror får kontakt bara de landar. Bara de skrivs ned dessutom...och det är ju just där min trötthet kommer in....

Så nu har jag ett block med en massa luddiga anteckningar, pilar och "att-komma-ihåg"-meddelanden. Kollade igenom anteckningarna och fattar nästan ingenting. man skulle kunna trott att jag var full när jag skrev dem....men det vet jag ju bestämt att jag inte varit....Men vad jag förstår är ju ändå att klottret på pappret är grejer som jag just då tyckte var superviktigt att minnas.....

Allt har ju en mening så sant som det var sagt och meningen nu är nog att jag ska ta jullov i tankeverksamheten som läggs på nya idèer. Nu ska min hjärna börja fokusera på julklappar, julmat och julförberedelser istället. Annars är det nog risk att det blir detsamma med julen här hemma som det blivit med mina anteckningar....Totalt kaos med en massa tåtar som inte faller på rätt plats.
Med andra ord:
Hela julafton blir som julgröt med senap på helt enkelt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0