Behöver lite läshjälp här.....

Julen står för dörren och julklappsönskelistorna sitter uppsatta på kylskåpet. Nu börjar föräldrarnas årliga jobb. Att TYDA julklappslistorna.

Davids Julklappslista:

1. STAVORSDRKLONUORSBEL

(Star Wars the Clooner, Spel)

2. SOD
(sudd)

3. NAROTOSBEL
(Ett spel är detta, men vilket?)

4. NAROTOLEKSAKÄR
(leksaker i samma kategori som ovanstående som jag inte vet vad det är alltså)

5. ÄNMASVIN
(Ett marsvin)

6. LEGOBÄJELS
(lego...och sen då?)

7. POKIMON

(Så klart han kan stava till detta. Pokimon så klart)

8. KOSJUR
(Gosdjur)

9. SKÄJPORSAMVADÄRMAOHNDÄRHNDÄR
(Skateboard sådana där man använder händer, står det ju helt uppenbart.)

Som ni nu märker finns det vissa önskemål jag inte lyckats tyda. Nu önskar jag lite hjälp av er läsare att titta lite extra på de där orden. Kanske är det nåt ni känner igen eller kan läsa bättre än jag? jag har fortfaranade tid kvar innan jul.....

Lovas önskelista är enklare. Hon behöver inte skriva någon heller för hon har redan klart för sig vad hon önskar sig. Och det är ju samma önskemål som VARJE jul och VARJE födelsedag.

- Lova vad önskar du dig i julklapp i år då?
- En riktig häst.
- Men jag kan inte köpa en riktig häst.
- En riktig ko då?
- Nej jag kan inte köpa en ko heller.
- Gris?
- Nej, nej, nej.
- Då vet jag inte......

bad henne dock efter samtalet att fundera lite grann om hon önskar sig något annat och gav henne ett papper att skriva på om hon nu skulle komma på någonting. Det gjorde hon. En sak kom hon på:

SNEKA (en snäcka....)

Det kan jag i allafall fixa:)


Kommentarer
Postat av: Carina Lindström

Nr 6. Kan det vara Lego Space Polis?

2009-12-03 @ 10:18:57
Postat av: Carina Lindström

Kan det andra spelet vara: Need for speed Nitro? Nåt väldigt nytt som nyss släppts (slutet/mitten på november)

2009-12-03 @ 10:32:47
Postat av: Sandritska

finns något spel som heter nauroto vill jag få för mig :) eller nåt liknande iaf ! lycka till. För oss är det lättare. dom slår bara upp en sida o önskar sig allt på den, sen till nästa.... osv :P

2009-12-03 @ 10:51:18
Postat av: Lina

Och så kommer storasyster som med säkerhet typ vet att David menar NARUTO

2009-12-03 @ 11:35:21
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Andrea

6. Lego Bionicals?

Lego Power Miners?



Det heter Naruto och du kan googla det :D finns båda spel och leksaker

2009-12-03 @ 11:58:58
Postat av: Karin Isaksson

9 kallas fingerboard :-) ska oxå leta reda på en sån till en systerdotter.

2009-12-07 @ 23:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0