Att ge kärlek åt alla utom sig själv.....

Vad gör man när ens barn har dåligt självförtroende? Min sötaste pojk är övertygad om att han är ful. Han gömmer foton som finns på honom och vill för allt i världen inte vara med på klassfotograferingen på torsdag.

Dessutom skäms han över sin längd, och det stämmer ju att han är kortast i klassen, men det är svårt att förklara att det inte har någon betydelse.

Miranda var en fantastisk storasyster ikväll och hjälpte mig fantastiskt mycket när David grät.

Hon berättade att den kortaste killen i hennes klass är den coolaste killen där, och att tjejer kommer att bli störtkär i David för att han är klart snyggast här omkring!

Miranda har asperger och skulle enligt alla lagar och regler inte klara av att tänka ut så tröst-fina ord, men den här lilla tjejen tänker inte sluta att bryta alla tilltänkta regler. Hon är en inom psykiatrin olösbar gåta, för min del är hon en ängel på jorden, som är så mycket högre svävande än oss andra att hon inte riktigt hänger med alla principer och modeller jordbor har skapat, och så stolt att hon fick födas i vår familj;)

David skäms också över att göra fel och det sätter ju förstås en massa press på honom i skolan. jag hoppas att han växer och förstår hur klipsk, fin och älskvärd han är!  Ja David är ju familjens hjärta säger vi, för han är proppfull av kärlek våran kille och sprider kärlek åt alla håll.

Klipsk är han också:

"mamma jag kom just på en sak! 99+99 är 198! Det är ju jättelätt men drar ju bara bort en från hundra hela tiden. Alltså blir 98+98 196! och så kan man ju göra hela tiden!" David började i klass 1 för en vecka sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0