Meningen med livet

Idag har jag suttit hela förmiddagen och försökt skriva ned alla idéer jag har i huvudet. Det är alltid skönt att sortera upp lite ibland, även om jag själv har koll på det just nu så känns det skönt att teckna ned det för att själv släppa tankarna en del på det.

Idéen kommer från en tanke jag fick om hur vi kan arbeta fram ett redskap när vi betraktar vårt liv, arbete, förhållande, familj, graviditet osv. ur en opartisk vinkel och på samma gång kunna ge det en annan vinkel så att den blir lättare för oss att acceptera. Det är det här jag kommer att berätta en del om den 20 september och dessutom har jag skrivit ordning övningar till dessa tankar.

Redskapet ger oss en psykologisk bild av meningen med livet, inte helt olik Jungs idéer om den kvinnliga mognaden som han för i tre steg. Min metod däremot passar så väl kvinnor som män och är dessutom sammakopplade med chakrana och kundalinin, som löper parallellt med våra chakran.

Känner mig själv fylld av förväntan av att få dela det här med fler och bolla fler tankar kring systemet.

I dessa möten lär jag mig som allra mest!

Så känner du någon mer som är intresserad av att följa med den 20 september så hör av dig till mig! Än finns många platser kvar att fylla!

VÄLKOMMEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0