Att fylla sina luckor...!

Lördagmorgon. Solen tittar fram och Fugelsang kom äntligen iväg till rymden. Som vi har väntat!! Iaf barnen:)

Imorgon fyller jag år, kanske är det därför mamma gör sig påmind hela tiden. Det kommer i perioder den sorgen och längtan till att bara få krama henne eller sitta och prata en stund tillsammans. En mamma är ens mamma oavsett hur gammal man blir.

Igår kom i alla fall mitt efterlängtade paket på posten, med sötvattenpärlor, wire, tänger och stenar. Ett mycket dyrt paket att hämta....men jag har redan förstått hur mycket det var värt sina pengar. De här pärlorna är konstverk var för sig och jag får åter igen använda min kreativa och skapande del av mig som jag gömt undan en tid. Hade nästan glömt hur fantastiskt det är. Och det här är mycket enklare än att plocka fram staffli, palett och färgtuber.  

Vi har nog var och en av oss en hel del tomma luckor att fylla, de flesta helt omedvetna, eller så tror vi att de har mindre betydelse än de har. Det är ju fantastiskt hela livet i sig att vi alltid har valet att fylla dem om vi vill! Det finns inget som begränsar oss i det. Förutom de undanflykter vi själva skapar. Där är vi duktigare än nåt!

Ha en fantastisk dag och passa på att fylla dina luckor med något du önskar idag:)


Mamma och Mike Landon, Gävle 1963


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0