Livets möten...

Vi har så många människor bakom oss. som gjort avtryck och format oss till dem vi är. Vänner och familj i vårt tidigare förflutna har alla en del och given plats. De har funnits där av någon anledning när vi haft behov av dem på vår resa, utveckling och personlighetsformning.

Alla möten har en mening! (även de dåliga vi väljer att glömma, har haft en mening)

Vissa har gjort mer avtryck än andra. Vissa männislor slutar man inte att tänka på eller prata minnen om även om man skiljts åt och gått olika vägar. 

En vän som jag kännt extra mycket för flyttade för en massa år sedan. Denna vän har jag skrattat med oräkneliga timmar. Öppnat mitt innersta för och upplevt galna eller fantastiska saker med! Trodde att vi skulle sitta ihop för all framtid på ett eller annat sätt. Trodde vi var oskiljbara. Plötsligt en dag var vännen bara borta.
Ingen av  våra gemensamma vänner visste vart eller om min vän ens levde....

Tankarna har varit där en massa. Varför? Hur gick det? Vart bor du? vad gör du? Är du så lycklig  som du förtjänar???

Nu har jag funnit min vän igen. På Facebook! (vilket inte heller varit enkelt, har sökt sedan dess jag skaffade en FB profil)
Kanske är det en mening att vi tappade kontakten då. Kanske är det en mening att vi tar upp kontakten nu igen? Vi kanske bara behövde en paus i mognaden?

Jag hoppas i allafall det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0