Nattens drottning

Tänk vad våren gör människor lyckliga! Aldrig ser man så många leenden på vintern, aldrig är det så många som verkligen stannar till och pratar!

Idag när jag rastade två av mina vovvar ropade en äldre herre på mig från sin balkong.

"vill du ha blommor?" frågade han.

Det visade sig att han stod och planterade om sin krukväxt "nattens drottning" Han berättade att den kom från Grekland hans planta och att den bara blommar på natten. Jag fick inte tacka heller sa han, det betyder otur.

Det är ju inte varje dag man får blommor så oväntat från främmande män:) Jag blev iaf härligt glad av gåvan och tanken!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men vad roligt! Och väldigt oväntat såklart, härligt när något sådant händer!



Själv har jag 2 Nattens drottning, arv från min mamma, som lyckades att få en ena att blomma. Gissa vilken lycka det var?! Tror hon fotade den blomman var 5:e minut under den natten ;-)

Jag har aldrig lyckats att få mina att blomma, kanske ska plantera om? Ja, får bli det.



Ha en härlig dag!

Kram Cecilia

2009-04-02 @ 11:28:27
URL: http://cissi.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0